Massage

Een goede ontspanningsmassage werkt voor zowel lichaam als geest, voor het behoud van een goede gezondheid en stimuleert het zelfherstellend  vermogen van het lichaam. Een massage vermindert spanning in spieren waardoor je soepeler en lekkerder in je vel voelt.
Een massage is zeer geschikt voor herstel en kan preventief werken tegen huidige klachten en het voorkomen van toekomstige klachten. In de huidige maatschappij hebben veel mensen last van spanningsklachten en stress, dit hoopt zich op en zet zich vast in het lichaam. Door massage kan die opgehoopte stress weggenomen worden en kan alle energie naar de meest geschikte plek.

Een massage helpt bij

• Spierpijn
  • Stress en burnout
  • Slechte doorbloeding/kouwelijk
  • Slaapproblemen
  • Algemene moeheid
  • Spanning

Tijdens een totale klassieke lichaamsmassage worden rug, schouders, nek, hoofd, armen, handen, benen, voeten en gezicht gemasseerd. De massage wordt uitgevoerd met warme olie en is gericht op ontspanning en het wegnemen van blokkades die klachten kunnen veroorzaken. Deze rustige, trage en zachte ontspanningsmassage is een weldaad voor lichaam en geest. Het helpt om de ademhaling, het lichaam en de geest tot rust te brengen.

Een rug, schouders en nek massage is de kortste massage in de praktijk. Het is een door mijzelf samengestelde combinatie van een serie bewezen technieken, die heel universeel toepasbaar is. We beginnen vaak met de ademhaling. De spierknopen (triggerpoints) worden behandeld, eventueel met cupping-techniek. Fysiotherapie alléén helpt vaak niet voldoende en vaak raadt een fysiotherapeut je dan ook aan om een masseur te bezoeken die de tijd neemt om de boel eens lekker los te masseren. De massage duurt slechts een half uur (met cupping erbij 3 kwartier), en de meeste mensen voelen direct enorme verlichting van hun spanningen of klachten die zich opgebouwd hebben in hoofd, rug, nek en/of schouders. Heb je regelmatig klachten in de zone rug-schouders-nek dan is het wellicht verstandig om je in het begin één keer per week of één keer per twee weken te laten masseren.

Let op

Het is belangrijk veel water te drinken na de massage, om de losgekomen afvalstoffen goed te kunnen afvoeren. Na de massage kan een lichte hoofdpijn ontstaan en voel je soms enige duizeligheid. Dit verdwijnt meestal binnen een uur. Water drinken, en rustig aan doen na de massage, is het devies!

Contra indicaties: wanneer je niet gemasseerd mag worden

• Bij bloedverdunnende medicatie
  • Kanker
  • Ontstekingen
  • Koorts
  • Letsel
  • Ontstekingen en infecties
  • Hartklachten
  • Zonnebrand
  • Reuma
  • Ernstige vaatziekten
  • Besmettelijke huidziekten

Natuurlijk is het altijd mogelijk om te overleggen of er een mogelijkheid is om (met aanpassingen) toch een massage te ontvangen.

Tarieven

Hier vind je de tarieven van Praktijk Akwamarijn.